Rules.png

Bokning, ombokning & Avbokning

INTERNET

De flesta behandlingar går att boka hos oss via vår bokning online. Med din användare kan du även göra en avbokning via internetbokningen, men det är dock viktigt att veta att på det sättet kan du inte boka av senare än 48h innan bokad tid. Senare än så  skall det ske via telefon, INTE via mail. Vi är oftast på plats ca 07:45 på vardagsmornar.

BOKA / AVBOKA TID
Ofta har vi långa väntetider och vi rekommenderar dig att i god tid boka upp din önskade behandlingstid och val av frisör.
Boka helst nästa besök direkt efter varje behandling, för att få den tid som passar dig bäst. Många av våra kunder boka själva upp sina tider för ett helt halvår framöver, smidigt om din kalender är fulltecknad.
OBS! Läs våra om/avbokningsregler nedan.

BOKNINGSBEKRÄFTELSE
När Du gör Din bokning, oavsett på vilket sätt den sker, så kommer Du att få uppge ett mobilnummer och i vissa fall ( tatueringskunder) även din mailadress. På angivet mobilnr får du ett SMS med en bokningsbekräftelse, hela två dagar innan din bokade tid. Mailadressen behövs för att kunna skicka ut skötselråd och information innan behandlingen.

AVBOKNINGSREGLER
Avbokning skall ske minst 48h före bokad tid via internetbokning, eller senast 24 h per telefon. Uppmärksamma att det EJ går att lämna en återbud via mail av den enkla anledningen att vi inte hinner läsa mailen under dagen.

Behöver du boka om din tid med kort varsel senast 6h innan bokad tid så kommer vi lägga till en ombokningsavgift på 150kr på din nya, framflyttade tid.

Om du av någon anledning missar eller glömmer bort din bokade tid, så kommer du att debiteras med 50% av det bokade behandlingspriset.

VARFÖR debiterar vi dig?
När Du beställer en tid hos oss så ingår vi ett avtal. Du (köparen) förbinder dig att komma till din frisör/ tatuerare vid en i förväg överenskommen tid och köpa en behandling.
Vi (säljaren) förbinder oss att reservera denna tid för dig, med en arbetsplats och en frisör/tatuerare som står till ditt förfogande, och inte sälja den till någon annan.
Därför kommer du att debiteras för den bokade tiden, om du missar att avboka den, men bara till 50% av bokningsvärdet.

Måste du alltså flytta fram din tid med kort varsel så innebär det alltså att det finns en risk att tiden ej kan nyttjas för en annan kund samt det merarbete det medför vår personal att kanske behöva ändra om i sitt schema för att möjliggöra en ny tid för dig inom rimlig tid.